I forbindelse med jeg modtog et tilbud om, at jeg kunne fornye mit årsabonnement på The World Of Cross Stitching, fik jeg et tilbud om at købe tidligere udkommet numre til halv pris.
Det viste sig, at jeg dermed fik mulighed for at købe elve forskellige numre, der enten udkom, før jeg begyndte at holde bladet, eller som jeg ikke kunne få fat på, før jeg begyndte at abonnere på bladdet, og derfor så bestilte jeg disse elve blade søndag den 20. juni i år og pengene for bladene blev trukket på min bankkonto den efterfølgende fredag altså den 25. juni 2010.
En lille måneds tid senere mandag den 19. juli 2010 modtog jeg de seks første af de elve blade, jeg havde bestilt, og da jeg havde bladet dem igennem, glædede jeg mig bare endnu mere til at modtage de sidste fem af de elve bestilte blade.
Da vi efterhåndens var nået til søndag den 8. august 2010 og de sidste fem af de elve bestilte blade endnu ikke var dukket op, sendte jeg en e-mail til forlaget for at spørge om, hvornår sådant cirka de resterede fem blade ville dukke op.
Allerede dagen efter modtog jeg via e-mail et svar, hvori jeg fik at vide, at bladende var sendt i to kuverter – en kurvet med seks blade, det var dem, jeg allerede havde modtaget, og en kuvert med fem blade, der tilsyneladende er blevet væk – samt at forlaget ikke kunne sende mig et nyt hold af de manglede blade, da de i mellemtiden var nået at blive udsolgt og at de derfor vil sende mig en check på det beløb, jeg har givet for de fem ikke modtaget blade.
Denne check ankom i mandags eller rettere der andkom to check – en på det forventet beløb og en på et beløb svarede til prise på samtlige af de elve blade, jeg havde bestilt. Der er ingen som helst form for tvivl om, at den sidst omtalte check er afsendt på grund af en fejl og at den derfor skal sendes retur, hvilket den også bliver, og derfor skrev jeg endnu en e-mail til forlaget, hvori jeg fortalte dem, at de havde sendt mig en check for meget samt jeg vil sende den retur til dem, hvis de fortalter mig, hvortil den skal sendes.
I den samme mail kom jeg også til at fortælle forlaget, at jeg skal give 150,00 kroner for at indløse checken for de fem blade, jeg ikke har modtaget, i min bank, og at jeg er ret så ærgerlig over at skulle give så mange penge for ingenting. Så nu er det endt med, at hvis jeg sender dem de relevante oplysninger samtidigt med jeg returnere begge check, så indsættes beløbet for de frem blade, jeg aldrig har modtaget, på min bankonto.
Se det kalder jeg for god service. For de kunne jo lige så godt havde haft skrevet: "Det er ikke vores problem, at bladene er blevet væk under forsendelsen eller at du skal betale så højt et gebyr for at indløse en udenlandsk check", men jeg synes nu alligevel, det er ærgerligt, at jeg endnu en gang på grund af Post Danmark meget høje serviceniveau eller rettere mangel på samme ikke modtager det, jeg har bestil. For som et lille eksempel så har jeg allerede på nuværende tidspunkt af indeværende år mistet tre nummer af "Anders And & Co." samt en udgave af "Mr. Music Hits".