Arkiver

God og dårlig service


Hverdagen.

I søndags gik min elektriske tandbørste i stykker som i dur ikke mere og det stod derfor klart, at jeg skal have en ny en af slagsen. Så i går, da min Skat og jeg kørte hjem fra Poul, kørte vi lige rundt om El Giganten i Glostrup for at købe en ny elektrisk tandbørste til mig.

Vi gik direkte hen til afdelingen med små el-arktikler, hvor vi så, at de havde et supergodt tilbud på en pakke med to elektriske Braun Oral B tandbørster til 479,00 kroner. Det vil sige, vi kunne godt finde de udstillede tandbørster og det tilhørende skilt, men vi kunne bare ikke lige finde varen, så derfor henvendte jeg mig til en medarbejder, der kom gående forbi os, hun afviste mig dog med et "Det er ikke min afdeling, skal du bruge hjælp, så træk et nummer derover", så det gjorde jeg.

Jeg ventede og ventede og ventede og efterhånden var der gået over tyve minutters tid og der stod tre i kø efter mig, da der endeligt langt om længe kom en medarbejder i vores retning, han blev dog fanget af en, der ikke havde trukket et nummer og som bare lige skulle spørger om det par tre småting, hvilket så tog mindst et kvarters tid. Når jeg skriver mindst et kvarters tid, så er det fordi, at det var på det tidspunkt, jeg tabte tålmodigheden, hvorefter min Skat og jeg forlod butikken uden at købe noget.

Jeg er udemærket godt klar over, at hvor der er travlt, er det også ventetid, men at man skal vente i over en halv time tid på at komme til at tale med en medarbejder på helt alminde dødsyg hverdag, det kan simpelthen ikke passe, det var jo lige som ikke lillejuleaften klokken fem minutter i lukketid.

I formiddags besøgte jeg så El Gigantens hjemmeside, hvor jeg også så det gode tilbud på pakken med to elektriske Braun Oral B tandbørster til 479,00 kroner og jeg ringende derfor til El Gigants butik i Roskilde for at høre, om den havde dem på lager og det fik jeg at vide, at de havde. Så derfor gik jeg en tur derud, men da jeg nåede derud, så kunne jeg lige som i går kun finde de udstillede tandbørster og det tilhørende skilt, men ikke selve varen, så derfor henvendte jeg mig til en medarbejder, der kunne fortælle mig, at tilbudet havde været udsolgt i over en uges tid.

Jeg tillod mig så lige at fortælle medarbejderen, at jeg for mindre end en halv times tid siden havde ringet ud til butikken for at få at vide, om de havde tilbudet og at jeg havde fået at vide, at de havde det. Det meget korte af det meget lange er, at så længe de stadigvæk har udstillingsudgaven af en vare, så figurere den på deres lagerliste og så er den ikke udsolgt, selv om den rent faktisk er det og derfor gav medarbejderen mig et ny tilbud … jeg kunne få to enkelte Braun Oral B elektriske tandbørster, der normalt koster 279,00 korner per styk, for 479,00 kroner, og det tilbud tog jeg imod …

2011/05/19/201.jpg

… så nu har både min Skat og jeg fået en splinter ny elektrisk tandbørste og jeg har oplevet, at man i den samme butikskæde kan blive mødt med både god og dårlig service.