Min Skat og jeg er så tilpas naive, at vi både håber samt tror på, at risikoen for frost, slud og sne endeligt langt om længe er helt overstået for denne gang.
Selvfølgeligt er vi begge to udemærket godt klar over, at der kan komme både slud og sne i slutningen af april samt starten af maj måned, det er i hvert fald set flere gange før, samtidigt med at temperaturen sangens kan nå ned til eller lige under frysepunktet i hvert fald om natten, men det bliver nok ikke så slemt, at vi ikke kan klare at køre med sommerdæk, der for vores tilfælde rent faktisk er den slags dæk, som mange andre vil kalde for gode helårsdæk.
Så derfor gik min Skat i gang med at skifte bilens vinterdæk ud med sommerdæk, og i år blev den lille opgave så klaret en dag senere, end den blev klaret sidste år. Vi havde godt nok snakket om, at vi skulle prøve på at nå det allerede i løbet af både forrige og sidste weekenden, men der var så mange andre ting, vi også lige skulle nå, så vi aldrig fik nået at skifte dækkene på bilen.
Min Skat startede med at løsne møtrikkerne på bilens vinderdæk, hvorefter han fandt de fire sommerdæk frem fra deres vinterhi i vores garage samt anbringe dem ud fra det sted på bilen, de skal sidde, hvorefter han anbragte dunkkraften det helt rigtige sted …
… så bilen kunne løftes, så han kunne tage vinterdækket af og sætte sommerdækket på …
… samt spænde dets fire møtrikker og dette skulle så bare lige gøres tre gange mere …
… derefter tjekkede min Skat sommerdækkenes tryk og da de var i orden, så besluttede han, at han første vil putte luft i dem, efterspænde dækkenes møtrikker samt montere hjulkapslerne, når han har set dagens Formel 1 løb inklusiv både op- og nedtakten til det.